De toekomstige werkplek - wie zijn Generatie Z?

Generatie Z betreedt de werkvloer
@work
Eden op kantoor

Generatie Z betreedt de werkvloer

Generatie Z omvat iedereen geboren na 1995… en ze verschillen van alle generaties daarvoor.

In 2020 zal Generatie Z 24% van het wereldwijde personeelsbestand uitmaken. In 20301 wordt verwacht dat Generatie Y (geboren 1981-1995) en Generatie Z samen 75% van het personeelsbestand vertegenwoordigen.2

Verwachtingen van de werkplek
Generatie Z kent geen wereld zonder technologie. Ze hebben 24/7 informatie binnen handbereik en dat verandert hun verwachtingen van onze werkplekken. Ze verwachten de nieuwste technologie, transparantie en een flexibel werkschema.

  • 80% streeft ernaar te werken met geavanceerde technologie.3
  • 91% zegt dat technologie hun baankeuze bij vergelijkbare vacatures zou beïnvloeden.3
  • 44% wil een flexibel werkrooster4 en zal aangetrokken worden door bedrijven die flexibel werkbeleid bieden.
  • 57% zegt dat ze het beste zouden werken in een omgeving met rustige ruimtes en break-out ruimtes.5
  • 81% waardeert sociale en gemeenschappelijke ruimtes.

 
Social media

Social Media

Generatie Z vindt het belangrijk om social mediabronnen te controleren en klantbeoordelingen te lezen voordat ze producten kopen. Het komt zelden voor dat ze ergens naartoe gaan zonder hun mobiele telefoon. De beste manier om in contact te komen met toekomstige consumenten is via social media.

  • 50% leest ten minste drie beoordelingen of recensies voordat ze een eerste aankoop doet.4
  • 48% van Generatie Z heeft een geld- of betalings-app op hun telefoon.4

 
Maatschappij & planeet

Maatschappij en planeet

Generatie Z geeft om onze planeet - ze willen een bedrijf kiezen met een sterke betrokkenheid bij maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ze zijn bereid meer te betalen voor producten en diensten van bedrijven die zich inzetten voor positieve en sociale milieu-impact.

  • Generatie Z is bereid meer te betalen voor producten en diensten van bedrijven die zich inzetten voor positieve en sociale milieueffecten.6
  • 45% kiest voor merken die milieuvriendelijk en sociaal verantwoordelijk zijn.

Gezondheid & welzijn

Gezondheid en welzijn

Generatie Z vindt gezondheid en welzijn erg belangrijk. Ze zijn op zoek naar een breed scala aan producten die op elk moment voor hen beschikbaar zijn. Strategisch gepositioneerde automaten en het aanbieden van een breed scala aan (gezonde) snacks en dranken bieden een perfecte oplossing.

  • 76% vindt het van vitaal belang voor werknemers om prioriteit te geven aan hun welzijn.5
  • 63% van de consumenten probeert gezonder te eten.8
  • 82% zegt dat social media een waardevol hulpmiddel op de werkplek kan zijn, vooral als ze kijken naar inspiratie over wat te eten tijdens de lunch.3

 
Laat Eden Springs u helpen bij het creëren van een Generatie Z-vriendelijke omgeving
Wij kunnen u helpen een werkomgeving te bieden waarin elke generatie zich goed zal voelen. Als marktleider op het gebied van klimaatacties zorgen we er ook voor dat we voor de komende generatie zorgen door onze inzet voor het milieu. We bieden een breed scala aan waterkoelers en koffiemachines voor op kantoor en helpen u de juiste oplossing te vinden voor uw werkplek.

Welke drank u ook kiest, bij Eden hebben we ervoor gezorgd dat het niet alleen goed smaakt - maar dat u het ook met een goed geweten kunt drinken. Onze CO2-neutrale certificaten garanderen dat we al onze CO2-uitstoot compenseren; de productie en het transport van machines, de kantooruitrusting die wij gebruiken, etc. Ons bedrijf wordt ook aangedreven door 100% groene stroom. Als u meer wilt weten over het milieubeleid van Eden Springs, raden we u aan meer te lezen op onze site of eerdere blogberichten.

U vindt alle informatie over onze hightech en milieuvriendelijke drankoplossingen hier op onze website. Als u op zoek bent naar accessoires zoals koffie, mokken of thee, is er ook ons klantenportaal MyEden waar u uw producten direct kunt bestellen.

 

1 Statista (2019)
2 Deloitte Millennial Survey (2018)
3 Dimensional Research on behalf of Dell Technologies, Gen Z: The Future has arrived. (August to September 2018)
4 The Centre for Generational Kinetics, State of Gen Z™ Research Study, (2017)
5 Peldon Rose UK Office Survey (November 2018)
6 The Conference Board global Consumer Confidence
7 IBM, Uniquely Generation Z: What brands should know about today’s youngest consumers, (2017)
8 Attitudes towards healthy eating report – Mintel (Feb 2018)

 

 

Gerelateerde blogs